Privacy Statement Advocatenkantoor Hammersmith
Algemeen
Advocatenkantoor Hammersmith behandelt de persoonsgegevens van bezoekers van haar website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. De gegevens die Advocatenkantoor Hammersmith verzamelt, worden gebruikt voor het aangaan en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onze juridische diensten, het beheren van de daaruit voortvloeiende relaties, het onderhouden van contact, om u op een goede manier van dienst te kunnen zijn, voor het bijhouden van webstatistieken, en om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen waaraan Advocatenkantoor Hammersmith moet voldoen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw naam, organisatie, functie, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Wij respecteren de privacy van onze cliënten. De verwerking van persoonsgegevens gebeurt op een wijze die in overeenstemming is met de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Advocatenkantoor Hammersmith gaat zorgvuldig om met de persoonlijke informatie die u ons verstrekt. Dit geldt ook voor informatie die u via de website aan Advocatenkantoor Hammersmith doorgeeft. Alle persoonlijke informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
Gebruik gegevens
De gegevens die u invult via het contactformulier of die worden verzameld tijdens de intake, gebruiken wij om te reageren op uw vraag, verzoek of opdracht. Deze gegevens worden uitsluitend verwerkt om uw identiteit vast te stellen, om misbruik door derden te voorkomen, en om met u in contact te komen en te blijven.
Grondslag
Advocatenkantoor Hammersmith verwerkt uw persoonsgegevens op basis van de volgende wettelijke grondslagen:
– Uw toestemming (deze kunt u op elk moment intrekken door contact met ons op te nemen);
– Ter uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent (bijvoorbeeld bij de verlening van onze juridische diensten);
– Om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust;
– Ter behartiging van ons gerechtvaardigd belang of dat van een derde. Ons belang kan bijvoorbeeld zijn om de website te verbeteren door te analyseren welke informatie het meest relevant is voor bezoekers.
Doorgifte
Wij stellen persoonlijke informatie niet ter beschikking aan derden. Bij de uitvoering van onze werkzaamheden maakt Advocatenkantoor Hammersmith echter wel gebruik van derden die diensten aan ons verlenen (zoals het beheer van digitale dossiers en urenregistratie). Met deze partijen hebben wij verwerkersovereenkomsten gesloten om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Advocatenkantoor Hammersmith maakt persoonlijke informatie slechts openbaar indien wij hiertoe verplicht zijn, bijvoorbeeld in het kader van de voorkoming of opsporing van strafbare feiten. In het kader van de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) kan het noodzakelijk zijn dat wij een ongebruikelijke transactie melden bij FIU-Nederland. Persoonlijke informatie zal niet aan derden worden verstrekt voor direct marketingdoeleinden.
Beveiliging
Om inzage van uw persoonsgegevens door onbevoegden te voorkomen, heeft Advocatenkantoor Hammersmith verschillende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen. Deze maatregelen beschermen tegen ongeoorloofde toegang, ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde wijziging, onrechtmatige en onbedoelde vernietiging, en onbedoeld verlies. Alle persoonlijke informatie wordt vertrouwelijk behandeld en opgeslagen op beveiligde servers.
Links
Op de website van Advocatenkantoor Hammersmith staan links naar websites van andere organisaties. Advocatenkantoor Hammersmith is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze websites, noch voor de privacybescherming of de diensten die via die websites worden aangeboden.
Cookies
De website van Advocatenkantoor Hammersmith maakt gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. U kunt deze cookies uitschakelen via uw browser, maar dit kan het functioneren van onze website negatief beïnvloeden. Cookies kunt u alleen zelf verwijderen, aangezien deze op uw computer opgeslagen zijn. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.
Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als onderdeel van de “Analytics”-dienst. Wij maken gebruik van Google Analytics om het surfgedrag op onze website te analyseren en te verbeteren. Tevens gebruiken wij Google Analytics voor het analyseren van online advertenties zoals Google Adwords. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben geen invloed op deze processen. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten. De verkregen informatie, inclusief het adres van uw computer (IP-adres), wordt door Google opgeslagen. Voor meer informatie kunt u het privacybeleid van Google en Google Analytics raadplegen.
Klik hier om het cookie-overzicht te raadplegen.
Bewaartermijn
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk is voor een goede administratie. Advocatenkantoor Hammersmith hanteert een termijn van twee jaar na het laatste contact, waarna de gegevens vernietigd worden. In het kader van een Wwft-cliëntenonderzoek verkregen gegevens, worden deze gegevens bewaard tot vijf jaar na beëindiging van de opdracht. De wet kan echter een andere bewaartermijn voorschrijven. In dat geval zal Advocatenkantoor Hammersmith zich houden aan de wettelijke bewaartermijn. Dossiers worden in ieder geval 10 jaar bewaard, waarna Advocatenkantoor Hammersmith het recht heeft om deze te vernietigen.
Uw rechten als betrokkene
– Recht op informatie: het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u worden verwerkt en met welk doel;
– Inzagerecht: het recht op inzage en afschrift van die gegevens, voor zover de privacy van een ander hierdoor niet wordt geschaad. Advocatenkantoor Hammersmith zal aangeven om welke persoonsgegevens het gaat, wat het doel is van het gebruik, en wat de herkomst is van de gegevens, voor zover deze bekend is;
– Recht op correctie en verwijdering: het recht om correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens te vragen indien nodig. Dit recht kan alleen worden uitgeoefend als het bewaren van de gegevens niet van aanmerkelijk belang is voor een ander en de gegevens niet op grond van een wettelijke regeling bewaard dienen te blijven;
– Recht van verzet: het recht om u in bepaalde gevallen te verzetten tegen de verwerking van uw gegevens.
Als u gebruik wilt maken van uw rechten, kunt u dit schriftelijk of per e-mail bij Advocatenkantoor Hammersmith aangeven. Als uw verzoek wordt afgewezen, wordt u uitgelegd waarom. Een reden kan zijn dat uw dossier informatie bevat die van belang is voor anderen. U ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw verzoek schriftelijk bericht van Advocatenkantoor Hammersmith.
Ook als u een klacht heeft over de wijze waarop uw persoonsgegevens worden verwerkt, kunt u contact met ons opnemen, en proberen wij er samen met u uit te komen.
Onze actuele contactgegevens zijn te vinden op de website van Advocatenkantoor Hammersmith. Als u ons een bericht stuurt over dit privacy statement of over een gerelateerd onderwerp, wilt u dan alstublieft ‘Privacy statement’ vermelden in het onderwerp?
Wijziging Privacy Statement
Advocatenkantoor Hammersmith behoudt zich het recht voor om dit Privacy Statement te wijzigen. Het meest recente en geldende Privacy Statement is online beschikbaar op onze website.